I want long, black and hawaiian hair, And you?

 

Det hänger inte på frisören, det hänger på ditt hår och hur DU vill ha det.

Vägen till det bästa håret går att fixa själv med klassiska huskurer.


HÅRANALYS

Så som hudtyp har också hårtyp, börja med att ta reda på vad det är för "hårtyp" du har. Din frisör kan bedömma.
- är torrt eller fett?
- Mjäll?
- Färgat?
- Fönnar du varje dag?


Om du har torrt hår som fönas varje dag ska du se till att de produkter du använder är anpassad till torrt hår



TVÄTTA HÅRET

Många slarvar ändå med att tvätta håret, oavsett hur många gånger du tvättar håret räcker det med endast 1 shamponering.

Gör så här:
- Innan du hoppar in, kamma håret så allt trassligt och döda celler försvinner.
- Blöt håret med mycket varmt vatten, men inte för varmt ( låt det rinna ner för håret GNUGGA INTE )
- Ta lite shampoo på handlfatan och massera (GNUGGA INTE) in i hårbottnet och dra sakta upp till topparna, massera ett par minuter utan att skölja och när du är klar skölj NOGA
- Kliv ur duschen en stund och torka håret med en handduk (Krama håret, börja på topparna och krama dig upp)
- På med balsam på topparna och massera inte in det i hårbotten, Kamma lite och låt det verka några minuter
Under tiden kan du raka benen, borsta tänderna eller vad du vill.
- Skölj av och avsluta med så kallt vatten du klarar av.


Heminpacking Recept



Några droppar Lavendel + 2 dl Oliv olja ( Extra Virgin ) är ett mirakel kur för mig

- Tvätta håret så som jag har beskrivit men avsluta inte med kallt vatten än, det gör du sen!
- på med inpackningen och skölj av noga när du är klar med dushen.
- Avsluta med kallt vatten
- Torka noga och kom ihåg KRAMA








Kommentarer
Postat av: Nikolina

sv; Tack så mycket! Den blåa är från märket Gallery Colours i färgen Starlight och den vita är från märket Revlon i färgen 71.

2011-03-10 @ 19:39:52
URL: http://nnnikolinas.blogg.se/
Postat av: Nikolina

sv; Det var väldigt länge sedan jag köpte den blåa, eller det var min mamma som köpte den så jag har faktiskt ingen aning. Eller det var nog Storkens, vilket är en butik som fanns här i närheten förr i tiden.

2011-03-10 @ 22:21:02
URL: http://nnnikolinas.blogg.se/
Postat av: Michaela | Vägen till uska, vardagsliv, bloggdesign och foto

svaar;

kul att du sa till att du skrev ett inlägg :) riktigt snällt!



ja precis, folk säger att man ska klippa det varje månad men då hinner det ju inte bli längre tycker ja ;S jag klipper då jag känner att nu är det dags :D hiih

2011-03-11 @ 12:52:18
URL: http://soeticz.webblogg.se/
Postat av: Amanda

sv: tack :) jag går en gymnasieutbildning där vi blir färdig utbildade make-up artister och nagelteknologer, men vi läser även hudvård, styling, spa m.m

2011-03-12 @ 09:51:11
URL: http://amandaspang.blogg.se/
Postat av: marina

Bra inlägg :) Jag har alltid haft långt hår och klipper mig inte ofta, bara man fixar lite själv med håret så håller det sig i bra skick.

2011-03-12 @ 15:16:46
URL: http://marinapalme.blogg.se/
Postat av: jessica

bra tips :)

2011-03-15 @ 08:50:10
URL: http://jessicahagstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0